|
Test kompetencji kluczowych ucznia klasy III
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 37561 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Test kompetencji kluczowych ucznia klasy III zakresu edukacji matematycznej ułożyłam z myślą o moich uczniach, którzy uczyli się z podręcznikami Wydawnictwa MAC Edukacja S.A. ,,Moja szkoła". Przez trzy lata korzystałam ze świetnych sprawdzianów tego wydawnictwa. ( Niestety nie podano nigdzie nazwisk autorów testów). Na koniec klasy III wydano również sprawdzian podsumowujący naukę w klasach młodszych lecz przewidziany na miesiąc czerwiec.
Ja niestety musiałam sprawdzić wiedzę swoich uczniów już w miesiącu kwietniu, dlatego też postanowiłam ułożyć własnego autorstwa test, jednak w formule nawiązującej do znanych już dzieciom sprawdzianów tegoż wydawnictwa. Test przewidziałam na 60 minut pracy, oczywiście z przerwą śródlekcyjną. SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ. klasa III imię i nazwisko
- Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej.
392, 8, 45, 894, 72, 953, 499, 17, 489, 47. ............................................................................
- Zapisz cyframi rzymskimi:
8 - ........., 12 - ........., 19 - ........., 21- ..........
- Napisz słowami:
60 -........................................................................ 400 -.......................................................................
- Napisz jaka to liczba:
3s 9d 5j - ............................. 6j 2d 1s - ............................ 2j 4s 3d - ............................
- Oblicz, pamiętając o kolejności wykonywania działań.
99 – 45 + 13 =.............................................................. 2 × ( 58 – 43) =............................................................ 11 + 6 × 7 : 2 =............................................................ 86 – 52 + 34 =..............................................................
- Oblicz sposobem pisemnym:
236 + 625= ; 597+ 247=;
- Oblicz sposobem pisemnym:
808- 657= ; 458- 79=;
- Oblicz sposobem pisemnym:
106 × 7=; 129 × 9=;
- Oblicz sposobem pisemnym:
847 : 7 =; 498 : 6=;
- Rozwiąż zadanie.
Tata Jurka musi ogrodzić siatką prostokątny ogródek o długości 225 m i szerokości 112 m. Ile metrów siatki potrzebuje? Narysuj rysunek pomocniczy i oblicz.
Tata potrzebuje .................. metrów siatki.
- Rozwiąż zadanie.
Jurek ma w swojej kolekcji 66 modeli samochodów, Paweł 2 razy mniej niż Jurek, a Marcin o 11 więcej niż Paweł. Ile razem samochodów mają wszyscy chłopcy?
Zapisz krótko treść zadania: ............................................................................ ............................................................................
Chłopcy mają razem ................... modeli samochodów. Suma punktów : Ocena : ............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ TEST KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIA KLASY III Z ZAKRESU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
- Sprawdzenie porównywania i porównywania liczb w zakresie 1000. (2,5 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności zapisu liczb rzymskich ( 2 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności pisania liczebników ( 2 pkt)
- Sprawdzenie wiadomości dotyczących systemu dziesiątkowego i pozycyjnego ( 1,5 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń zgodnie z kolejnością wykonywania działań ( 4 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności dodawania sposobem pisemnym.( 2 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności odejmowania sposobem pisemnym. (2 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności mnożenia sposobem pisemnym. ( 2 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności dzielenia sposobem pisemnym. ( 2 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta. ( 3 pkt)
- Sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań złożonych na porównywanie różnicowe i ilorazowe ( 4 pkt)
Razem: 27 pkt Punktacja:
(100% - 86%) 27 p. - 23 p. - I poziom (85% - 71%) 22 p. - 19 p. - II poziom (70% - 51%) 18 p. - 13,5 p. - III poziom (50% - 31%) 12,5 p. - 8,5 p. - IV poziom (30% - 0%) 7,5 p. - 0 p. - V poziom Opracowała: mgr J. Miecznik- Warda |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|